Ciekawostką był model 102 S, który wyposażono w silnik o pojemności 992 cm³ i mocy 42 KM przy 4200 obr./min z niemieckiego Wartburga 312. Skrzynia biegów miała zsynchronizowane biegi II, III, IV. Dzięki tym zmianom prędkość maksymalna wynosiła 125 km/h. Model ten posiadał charakterystyczne podwójne listwy ozdobne, które umieszczono poniżej klamek po bokach samochodu. Zmienił się również przedni grill, który posiadał pionowe, gęsto rozmieszczone żeberka. Te z kolei pokryto chromowanymi listwami.
Syreny modelu 102 powstało zaledwie około 150 egzemplarzy. Dzisiaj jest pojazdem bardzo rzadkim i niezwykle cenionym rzez kolekcjonerów. Spotkanie z tym egzemplarzem powoduje u mnie zawsze szybsze bicie serca i wywołuje nostalgię za latami, które już raczej w polskiej motoryzacji bezpowrotnie przeminęły.
Dane techniczne:
S-15 (100-102)
rodzaj – dwusuwowy, gaźnikowy
pojemność skokowa – 746 cm³
układ cylindrów – pionowy
liczba cylindrów – 2
moc maksymalna – 27 KM przy 3800 obr./min.
prędkość maksymalna – ok. 100 km/h
średnie zużycie paliwa – ok. 8-9 litrów/100 km
Okres produkcji 1962 – 1963
Miejsce produkcji Polska,Warszawa
Poprzednik FSO Syrena 101
Następca FSO Syrena 103
Dane techniczne
Typy nadwozia
2-drzwiowy sedan
Silniki
R2 S-15 0,7 l 27 KM
Skrzynia biegów
4-biegowa manualna
Rodzaj napędu
przedni
Długość 4040 mm
Szerokość 1560 mm
Wysokość 1515 mm
Rozstaw osi
2300 mm
Masa własna
930 kg[11] (101)
Poj. zbiornika paliwa
33 l[9]
Liczba miejsc 4
Ładowność
350 kg